Verzenden en betalen

Hoe wordt mijn product verzonden?

Elke bestelling wordt zorgvuldig verpakt om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen. Uw product wordt geleverd in een pakket. Afhankelijk van het totaal aantal pakketten of de grootte van het product, kan het nodig zijn de bestelling op een pallet te leveren.  

Wij werken voor pakketpost in Nederland en België samen met DPD. U ontvangt van hen een e-mail met een track & trace link.

De verzending van goederen op een pallet in Nederland en België wordt gedaan door Micodo. U ontvangt van hen een sms met het tijdvak van bezorging.

Wat zijn de bezorgdagen?

DPD brengt onze pakketten op maandag tot en met zaterdag in Nederland en België bij u langs. 
Als uw goederen op een pallet worden bezorgd, dan wordt dit door Micodo op maandag tot en met vrijdag in Nederland en België bezorgd.

Hoe laat wordt mijn pakket of pallet geleverd?

Alle pakketten van DPD worden tussen 8 uur in de ochtend en 18 uur in de avond geleverd. 
De levering van een pallet door Micodo worden tussen 8 uur in de ochtend en 17 uur in de avond geleverd. 

Wat is de levertijd van mijn product?

Als u wil weten wanneer u uw product kunt verwachten, klik dan eerst in de webshop op het product van uw keuze. Op de productpagina vindt u de levertijd direct onder de prijs.

Kan ik mijn pakket of pallet volgen?
Pakketten worden verzonden door de vervoerder DPD.
Goederen op een pallet worden verstuurd door Micodo.

DPD

Als uw bestelde product door MySteel is ingepakt en onze productieruimte heeft verlaten, ontvangt u van deze vervoerder per e-mail de bevestiging van de verzending met daarin de track & trace link. Via deze link kunt u zien op welke datum en hoe laat uw bestelling wordt geleverd. 
Ook informeert DPD via een e-mail één tot twee dagen vóór de levering hoe laat het pakket wordt geleverd. * Op de ochtend van de bezorging ontvang je van DPD per e-mail een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. 
De chauffeur zal bij het bezorgen vragen om te tekenen voor ontvangst. 
*Op vrijdagavond wordt vermeld wanneer de levering op maandag plaatsvindt.

Micodo

Als uw bestelde product door MySteel is ingepakt en onze productieruimte op een pallet heeft verlaten, ontvangt u van MySteel per e-mail de bevestiging van de verzending. 
Micodo stuurt in de avond vóór de levering, een sms waarbinnen het tijdvak van 3 uur vermeld staat dat de chauffeur de volgende werkdag uw pallet komt leveren. * 
Ook belt de Micodo chauffeur een half uur van tevoren naar uw telefoonnummer om te melden dat ze over een half uur arriveren. 
Levering naar België; de verzending van een pallet naar België wordt over het algemeen door Micodo zelf gedaan. In bepaalde gevallen zal Micodo de zending overdragen aan hun Belgische bezorgpartner Widem. In deze situatie zal de zending een dag later arriveren. 
De chauffeur zal bij het bezorgen vragen om te tekenen voor ontvangst.

Wat zijn de verzendkosten?

Uw bestelling van meer dan €250 wordt gratis verzonden*. Onder het bedrag van €250 zijn de verzendkosten afhankelijk van de productcategorie.

U betaalt slechts eenmaal verzendkosten, ongeacht het aantal producten.

* m.u.v. kantopsluitingen lengte 2400mm, hier betaalt u altijd verzendkosten voor, ongeacht het bestelbedrag. 

Is mijn bestelling al verzonden?
Zodra uw product bij MySteel is ingepakt en gereed is voor verzending, ontvangt u van onze bezorgpartner DPD een bevestiging dat uw pakket is verzonden. Hierin bevindt zich ook een track & trace link. Deze e-mail heeft als naam; “Uw order is verzonden”.  
Zodra uw product bij MySteel op een pallet is geplaatst en gereed is voor verzending, dan ontvangt u van MySteel een e-mail met de bevestiging met de naam “uw bestelling is verzonden”.
Aan deze e-mails kunnen geen rechten worden ontleend. De data zijn namelijk afhankelijk van seizoensdrukte en de vervoerders DPD of Micodo waarmee wij werken. Uiteraard doen wij ons best de bestelde producten zo snel mogelijk te leveren.

Ik heb (nog) geen e-mail met track & trace ontvangen, wat kan ik doen?
Voor meer informatie mag u contact opnemen met een medewerker van onze klantenservice.

De track & trace doet het niet, wat kan ik doen?
Neem alstublieft contact op met de klantenservice van onze bezorgpartners DPD of Micodo. 

Wat gebeurt er met mijn pakket of pallet als ik niet thuis ben?
Bent u niet thuis tijdens het bezorgmoment van het pakket, is er geen neerzettoestemming gegeven en kunnen ook de buren uw pakket niet aannemen, dan brengt DPD het pakket naar het dichtstbijzijnde DPD pick up parcelshop. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor u is achtergelaten, leest u wanneer en waar u het pakket kunt ophalen. 
Is uw product op een pallet door Micodo verzonden, dan zal de chauffeur telefonisch contact opnemen om te melden dat de pallet dicht bij de woning, in de tuin of op de stoep wordt geplaatst. Micodo heeft toestemming om deze pallet te plaatsen. 

De track & trace code van mijn pakket geeft aan dat het is bezorgd, maar ik heb niets ontvangen. Wat moet ik nu doen?
We vinden het ontzettend vervelend dat u uw product nog niet hebt ontvangen. Om te achterhalen waar uw pakket precies is, willen wij graag een onderzoek starten bij de vervoerder DPD. Wilt u alstublieft contact met ons opnemen? Dan gaan wij direct voor u aan de slag om het zo snel mogelijk op te lossen.

Betalen
U kunt uw bestelling betalen via iDEAL, Bancontact, vooraf overmaken, Klarna achteraf betalen, PayPal of met Creditcard.


iDEAL
Met iDEAL kunt u uw bestelling veilig en gemakkelijk afrekenen. U kunt betalen via de beveiligde internetomgeving van uw eigen bank. U hoeft voor het betalen met iDEAL geen account aan te maken, maar u kunt gewoon inloggen volgens dezelfde veilige methode die u ook bij het internetbankieren gebruikt. Voor deze betaalmethode vragen we geen extra toeslag.

Vooraf overmaken
Indien u kiest voor vooraf overmaken, ontvangt u na het plaatsen van uw bestelling, van Mollie (de betaalprovider) een e-mail met daarin de gegevens m.b.t. de betaling. U maakt het bedrag over naar het rekeningnummer genoemd in deze e-mail, en gebruikt het betalingskenmerk. Voor deze betaalmethode vragen we geen extra toeslag.

Klarna achteraf betalen
U kunt kiezen om uw bestelling achteraf te betalen. Hierbij ontvangt u eerst uw bestelling, waarna u de factuur binnen 14 dagen dient te voldoen aan Klarna. Klarna voert het volledige achteraf betaalproces uit. U moet minimaal 18+ zijn om van deze dienst gebruik te kunnen maken. Als u op tijd betaalt, voorkomt u bij Klarna extra kosten en zorgt u ervoor dat u in de toekomst weer gebruik kunt maken van de diensten van Klarna.

Wanneer u kiest voor Klarna achteraf betalen, wordt er gevraagd om een aantal van uw gegevens. Aan de hand van deze gegevens controleert Klarna of u in aanmerking komt om achteraf te betalen. Voor deze betaalmethode vragen we geen extra toeslag.

Klarna gespreid betalen
Met Klarna gespreid betalen kunt u aankopen in termijnen betalen. Iedere 30 dagen wordt de betaling automatisch bij u afgeschreven. U moet minimaal 18+ zijn om van deze dienst gebruik te kunnen maken. Als u op tijd betaalt, voorkomt u bij Klarna extra kosten en zorgt u ervoor dat u in de toekomst weer gebruik kunt maken van de diensten van Klarna.

Wanneer u kiest voor Klarna gespreid betalen, wordt er gevraagd om een aantal van uw gegevens. Aan de hand van deze gegevens controleert Klarna of u in aanmerking komt om gespreid te betalen.  Voor deze betaalmethode vragen we geen extra toeslag.

Bancontact
Met Bancontact kunt u vertrouwd, veilig, gemakkelijk en zonder extra kosten uw online aankopen afrekenen. Met een Belgische betaalkaart kunt u direct gebruik maken van Bancontact, zonder dat u daarvoor een account hoeft aan te maken. Bancontact is geschikt voor alle grote Belgische banken. Voor deze betaalmethode vragen we geen extra toeslag.

PayPal
PayPal is een gratis online betaalservice waarmee u veilig uw bestellingen kunt afrekenen. Het gebruik van PayPal is gratis en u kunt uw account eenvoudig aan uw creditcard (Mastercard, Visa, American Express of Discover) of bankrekening koppelen. Voor deze betaalmethode vragen we geen extra toeslag.

Creditcard
U kunt bij ons betalen met uw MasterCard of VISA creditcard. De gegevens vult u in over een beveiligde verbinding zodat u geen risico loopt. Voor deze betaalmethode vragen we geen extra toeslag.

In3
Met deze snelle en veilige betaalmethode kunt u betalen in 3 renteloze termijnen gedurende 60 dagen, via iDeal.  Voor deze betaalmethode vragen we geen extra toeslag.

Apple Pay
Apple Pay biedt u een gemakkelijke, veilige en beschermde manier om online te betalen. Betalen met Apple Pay is sneller dan traditionele betaalmethodes zoals creditcards en andere betaalmethodes. Voor deze betaalmethode vragen we geen extra toeslag.