• Vanaf 50 EUR gratis verzenden
  • Uit eigen productie
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Maatwerk mogelijk

Veelgestelde vragen

Algemeen

Worden de cortenstalen producten geroest geleverd?
De producten van cortenstaal worden ongeroest, in de grijze metaalkleur aangeleverd.
Hoelang duurt het roestproces van de cortenstalen producten?
De bruin/oranje roest laag vormt zich binnen enkele weken tot maanden, hier is geen behandeling voor nodig.
Hoe kan ik het roestproces versnellen?
Het roestproces kunt u versnellen door het product regelmatig nat te maken. We raden aan om geen producten/behandeling hiervoor te gebruiken. Het cortenstaal kan dan lelijk gaan roesten.
Geeft cortenstaal af?
Tijdens het roestproces kan het cortenstaal afgeven. We adviseren dan ook om het cortenstalen product tijdens het roestproces in het zand/gras of op een zeil te leggen.
Uit welke kleuren kan ik kiezen voor de gepoedercoate producten?
U kunt uw product in iedere gewenste RAL-kleur laten coaten. Wij bieden standaard drie RAL-kleuren aan. Namelijk: RAL7016 (antraciet), RAL9010 (wit) en RAL9005 (zwart). Iedere andere gewenste RAL-kleur is tegen een meerprijs van +€55,- mogelijk.
Verkleuren de gepoedercoat stalen producten?
De coating die op de producten komt is uv-bestendig en verkleurt dus niet.

Plantenbakken

Heb ik een bodem nodig voor mijn plantenbak?
Een bodem is nodig wanneer u de plantenbak op de tegels/stoep of op een vlonder plaatst. Komt de plantenbak in het zand, gras of grind, dan is een bodem niet nodig.
Is de bodemplaat voorzien van afwateringsgaten?
Als optie bij de plantenbakken kunt u kiezen voor een bodemplaat. De bodemplaat is standaard voorzien van afwateringsgaten.
Bestaat de plantenbak uit meerdere delen?
Onze plantenbakken zijn modulair en worden als bouwpakket geleverd. Een plantenbak wordt opgebouwd uit losse panelen, aangevuld met hoekstukken. De verschillende onderdelen zijn blind te koppelen. Zie de handleiding voor meer informatie.
Zijn de gepoedercoate plantenbakken mat of glanzend?
Standaard worden de plantenbakken in een zijdeglans coating gecoat. Het is ook mogelijk om het product mat te laten coaten. U dient dit dan goed aan te geven bij uw bestelling.
Ik wil graag andere afmetingen plantenbakken dan op de website staan, kan dit?
Ook voor maatwerk bent u bij ons aan het juiste adres. Heeft u uw gewenste maat of model niet gezien op de webshop, neem dan gerust contact met ons op voor de mogelijkheden.

Kantopsluiting

Kunnen de kantopsluiting gebogen worden?
Met de kantopsluiting kunt u alleen lichte glooiingen maken, dus geen bochten. Met de lengtes van 3 meter kan een cirkel gemaakt worden met een diameter 5 meter
Zit de kantopsluiting op een rol?
Nee, de kantopsluiting is een rechte strip en kan niet op een "rol" geleverd worden.
Wanneer bestaat de kantopsluiting uit lengtes van 1,5 meter en wanneer uit 3 meter?
Bij verzending is de lengte van 1 kantopsluiting standaard 1,5 meter. Indien u kiest voor afhalen is de lengte van 1 kantopsluiting standaard 3 meter.
Hoeveel cm moet ik de kantopsluiting in de grond zetten?
We adviseren om de kantopsluiting voor minimaal de helft in de grond te zetten.
Kan ik de kantopsluiting zelf inkorten?
U kunt de kantopsluiting zelf inkorten op de gewenste lengte. Hiervoor kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van een slijptol. Indien gewenst kunnen wij de kantopsluiting al voor u op maat maken. Voor de extra kosten hiervan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Keerwanden

Moeten de keerwanden ingegraven worden?
Door de brede onderrand en de druk van de aarde zal de keerwand rechtop blijven staan en is het dus niet nodig om deze in te graven of vast te zetten aan de ondergrond.
Wat is het verschil tussen keerwanden en kantopsluitingen?
Keerwanden zijn bedoeld om grote hoogteverschillen aan te brengen in uw tuin. Ze kunnen aarde tegenhouden. Daarnaast zijn ze oersterk waardoor ze een hoger gelegen terras, gazon of border kunnen dragen. Kantopsluitingen zijn bedoeld om de verschillende elementen in uw tuin van elkaar te scheiden. Denk aan het scheiden van gazon, borders, het terras, bestrating, bloemperken, looppaden enz.

Iron Fire

Ik heb een Iron Fire, maar ik wil graag losse onderdelen bij bestellen, kan dit?
Alle onderdelen om de Iron Fire uit te breiden zijn los te bestellen in onze webshop.
Welke brandstof kan ik gebruiken voor de Iron Fire?
U kunt zowel houtskool als hout gebruiken voor de Iron Fire. Wij raden echter aan om oven gedroogd beukenhout te gebruiken. Door de vlammen geeft dit veel meer sfeer tijdens het gebruik.
Hoe maak ik de Iron Fire schoon?
Wanneer de plaat is afgekoeld tot een lauwwarme temperatuur, krab deze dan schoon met een spatel en wrijf hem nog een keer in met olie. Als de Iron Fire volledig is afgekoeld kunt u de binnenbak uit de buitenbak nemen om hem te legen.

Waterornamenten

Wat te doen bij vorst?
Bij vorst dient de pomp uitgeschakeld te worden.
Moet ik de pomp en de LED-verlichting zelf monteren?
Wij monteren de pomp(en) en eventueel LED-verlichting voor u op de juiste manier in het waterornament of watertafel. U hoeft alleen de watertafel af te vullen met water en de stekkers in het stopcontact te steken.

Wanddecoratie/huisnummers

Kan ik de metalen wanddecoratie ook op de muur plakken/lijmen?
Wij adviseren om de wanddecoratie op te hangen d.m.v. de meegeleverde schroefjes.
Hoe monteer ik de huisnummers aan de muur?
De huisnummers zijn voorzien van afstandhouders. Bij montage draai je de meegeleverde draadstiften in het schroefdraad van de afstandshouders en deze schuif je vervolgens in een (met kit gevuld) boorgat in de muur.

Brievenbussen

Zijn de brievenbussen geschikt voor pakketjes?
De brievenbussen zijn niet geschikt voor pakketjes. De brievenbussen hebben alleen een inworp aan de voorzijde voor brieven en post.
Worden er sleutels geleverd bij de brievenbus?
Standaard worden er 2 sleutels bij de brievenbus geleverd.

Betalingen

Welke betaalmethode bieden jullie aan?
U kunt op meerdere manieren betalen. Wij ondersteun o.a IDEAL, Klarna achteraf betalen, bank overboeking en bancontact. Alle betalingen worden via beveiligde servers afgehandeld.

Verzending & betaling

Hoe verpakken jullie mijn producten?
Afhankelijk van de grootte van uw bestelling wordt uw bestelling in dozen of op pallet verzonden. Alle producten worden zorgvuldig verpakt.
Met welke levertijd moet ik rekening houden?
De levertijd kan per product verschillen. De actuele levertijd staat genoemd bij ieder product.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Zodra de betaling voor uw bestelling is ontvangen, wordt uw bestelling door ons verwerkt. U ontvangt per e-mail de verwachte leverdatum. Aan deze datum kunnen geen rechten worden ontleent. Wanneer uw bestelling verzonden wordt vanuit ons magazijn ontvangt u per mail of sms de tracking van de zending.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Het is mogelijk om uw bestelling af te halen bij ons bedrijf in Bakel (Noord-Brabant). Dit kunt u tijdens het bestelproces aangeven. Wanneer uw bestelling gereed is ontvangt u hierover van ons een bericht.
Ik heb bericht ontvangen dat mijn bestelling is verzonden. Waarom is deze nog niet geleverd?
De bestellingen worden doorgaans op de volgende werkdag bezorgd. Helaas kan het soms langer duren door vertragingen bij de vervoerder. Heeft u binnen 2 werkdagen nog niks ontvangen, neem dan contact met ons op.
Kan ik mijn product op een ander adres laten bezorgen dan het factuuradres?
U kunt bij het plaatsen van de bestelling aangeven of de bestelling op het factuuradres geleverd dient te worden, of op een ander afleveradres.
Leveren jullie ook bestellingen buiten Nederland en België ?
Momenteel leveren wij bestellingen in Nederland en België. Moet uw bestelling geleverd worden in een ander land, neem dan contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.
Betaal ik verzendkosten?
Bestellingen boven de €50,- worden gratis geleverd in Nederland en België.

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
U kunt op de volgende pagina lezen hoe u een product kunt retourneren.
Krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling retourneer?
De geretourneerde artikelen worden bij aankomst in magazijn gecontroleerd of het product onbeschadigd en compleet is. U ontvangt van ons een bevestiging van uw retourzending en binnen 14 werkdagen storten wij het bedrag terug op uw rekening.